Operasi Sendat

Total weight untuk laundry yang aku hantar ke dobi - 12 kg. Itu pun baru seluar, baju kerja ngan tuala jer. Tapi ok la ... 1 kg 2 hengget. Nak kira aku nyer tahap kemalasan ... 24 hengget tu kiranya dah murah bangat la tu. Esok nak hantar t-shirts, comforter ngan langsir pulak. Banyak betul la menda yang nak kena basuh

Dah selesai hal dobi, kitaorang pegi umah mak untuk makan. Aku kelaparan sebab sehari suntuk tak makan laie. Mak pulak masak soto. Ahhh ... my pebret nih. Nasib baik ler malam nanti nak makan kat umah Abg Ngah pulak. Kalo tak, maunya aku bedal 3 mangkuk. Dan nasib baik juga banyak menda dah tinggal saki-baki. Sangat tak aci

Lepas merehat²kan badan yang kekenyangan bak ulau sawa melengkau atas pagau, kitaorang pegi lak beraya ke umah jiran parents aku. Ini le kenalan parents aku yang paling lama dan paling setia. Sejak dari zaman bujang² kelana kat Johor sampai ler zaman tua² bercucu kat Melaka ni. Bayangkan ler ... dari dulu sampai sekarang memang menetap dekat² ie : sebelah menyebelah. Kalo korang tengok barang² dalam umah jiran nih pun, banyak yang lebey kurang barang dalam umah parents aku jer ~ Gambo gila katak sangat blur ... malas mau post ~

Alang² dah nak ke rumah Abg Ngah ... kitaorang ajak jiran nih pegi sekali. Yups ... they were like family to us. So, kita serbu umah abang aku pulak. Lapar tu sket² la ... tapi makan tu tetap mantap. Hahaha ...

Huhuhu ... makan soto laie. Of course rupa soto nih lain dari soto family aku nyer resepi sebab lain tangan kan? Aku takde komplen sebab pasal makan asalkan aku kenyang ... aku kira bersyukur sebab masih buleh makan. Kak Ngah ... sila la masak laie kalo ada free time. Hehehe ... macih sebab masak untuk kitaorang yang ramai menyerbu semalam

Comments

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::