25 March 2012

:: Yang ke-6 Tahun ::


Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu

To my dear husband,

I love you then ... I love you now ... I will love you still
Till Jannah

Maafkan jika ada perbuatan yang mengguris hati
Halalkan makan, minum, pakai, cakap, buat dan sebagainya
Sesungguhnya saya hanya insan yang masih belajar

Semoga keluarga kecil kita dirahmati Allah sentiasa

Amin
Enam tahun yang penuh suka dan duka. Lebih banyak suka daripada duka kerana kita boleh pilih kenangan mana yang kita nak simpan. Kedukaan mengajar erti kehidupan. Kegembiraan mendekatkan kita kepada Tuhan

I can't never ask a better life ... Alhamdulillah



05 March 2012

:: Salam Dua Benua ::

Ini cerita pasal kawan sekolah aku. Aku pun terlibat sama, pasalnya - aku kena masak !!! Hehehe aku suka jer masak. So, takde la aku mengeluh ke. Cer soh aku buat menda lain ... konfom minggu lepas laie sebelum ko cakap aku dah tolak. Eh, bleh ke ?

Konfirm la karut kan ...

Sherry & Rik

Kawan aku ni nama dia panjang bebeno. Tatau ler camner dia isi borang UPU (zaman aku still pakai borang UPU la) Sharifah Nurulzaitul Akma Binti Syed Abdul Hamid. Sungguhpun panjang tapi aku ingat pasal nama dia unik. Kitaorang panggil dia Sherry jer

Bertemu jodoh ngan jejaka Brit yang namanya Richard Crabtree. Lepas ni si Sherry akan jadi Mrs. Crabtree. Untung nasib badan ... lepas kawen Sherry terus migrate ke UK. Harus la kena ikut suami kan ? Husbandnya broadcast engineer kat sana kalu tak salah. Ini aku dapat maklumat pun dari bebudak lain la ni ... kalo salah sorry ek Sherry !

Aku masak apa ?

Pavlova on Pahar

Tadaaa ... pavlova aku nyer rupa dah cam rupa eksrem cornetto. Ada dua ketul pavlova ni ... mengapit pengantin. Oh, si Rik ni rupanya seorang vegan (pemakan sayuran sahaja) makanya Sherry mintak tolong aku sediakan vegan dishes for meja pengantin

Greek Salad, Tomato Pasta, Sweet Potato Parcels

Sayuran yang telah diolah supaya orang yang bukan vegan pun berselera rakus. Telah terbukti apabila pengantin bangun tinggalkan meja je ... orang semua serbu. Sampai licin kena kebas. Pengantin pun tak dapat nak rasa. Sian, pengantin kan kena makan ala² sopan santun lemah gemalai kan. Takleh la haloba ... segan

Mari layan gambar je lah ... tatau dah nak bebel apa

Along Diana - tak aci tau Sherry bagi ko cook book

Asra - rambut tebuan jadi rebutan

Malliq n the wedding cake by Along Diana
 
Mahan & Aju - lama tak jumpa korang !

Malliq Rayyan, Putet n Alif Rayan yang ketermengantukan

Mahan, Yarn & My Son
 
Yang tak seberapa hadir

Malliq sebok enterframe
Kepada Sherry n Rik - All the best ! Semoga tabah menghadapi dugaan dan cabaran alam rumahtangga. Semoga bahagia hingga ke akhir hayat. Cecepat bikin anak. Kalo anak girl, aku chop yer ! Hehehe ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...