22 October 2008

Trip To Batu Pahat

Ahad lepas ... aku ngan Incek Jaque, memfollo parents aku balik ke Batu Pahat. Taun nih aku tak sempat nak beraya ke Batu Pahat ... dah alang2 mak ngajak ... I will follo u je lah ...

Sebenonyer ada orang kawen kat Seri Medan. Nie kira kampung mak aku aaa sebab dia besar kat sini. Tempat yang kitaorang nak pegi nih ekceli umah nenek tiri aku nyer adik or is it abang? Entah ler, aku bukan tau sangat sebab mak aku nih banyak nau sedara mara. Yang aku tau ... itu kira sedara je lah. Tiri ke, angkat ke, pinjam ke ... sedara la kira nya kan?

Ini le tempat yang kitaorang nak pegi tu ... nama nyer SEJAGONG, PARIT JAYOS 3. Waa, dasat tul la nama tempat. Al maklumlah kampung orang Jawa. Aku pun tak penah sampai tempat nih. Kiranya kalo dari Pekan Seri Medan tu, Sejagong nih ke atas laie ... makin masuk ke dalam aaa camtu

Aku ada tanya kat Incek Jaque, kalo dah jauh ke dalam camnie ... camne ajer la diaorang nih suma isi minyak moto? Gila ko ... masuk ke dalam nih ada le mau 45 menet ke 1 jam gak la. Isi penuh kat pekan, masuk sini balik dah tinggal separuh. Camner je camtu ... gila rugi. Rupanya aku ler sengal ... ada menatang ni ha dalam kampung

Sila la kagum bersama saya. Mana la aku penah tengok menatang nih. Kalo camnie ok la jugak orang kampung nak isi minyak motor. Ok lah ... saya tidak berasa heran laie

Sebelum ke kenduri kawen, kitaorang singgah umah sepupu aku yang baru bersalin raya ke-8 aritu. Nama baby boy dia Muhammad Zaim Waldan Bin ... alahai, aku tak henggat la apa nama bapak nyer. Yang aku tau aku panggil dia Wan. Ohohoho sangat mintak mahap yer. Baby nih dipanggil Waldan ajer. Jangan silap sebut jadik well done lak. Sepupu aku kata Waldan tu sempena syaWAL dan ramaDAN. Tapi tengok dalam buku nama maksud WALDAN tu pulak anak yang baik ke apa ... lebey kurang camtu la. Tak kisah la nama ko apa Waldan oii, janji ko donga cakap mak ayah ko tau ... pesanan dari Acik ko yang garang tapi baik hati dan cumel ini

Waldan yang sangat halus ... aku nak riba pun ada seram juga

Ini Amin ... ibunda nyer Waldan

Itu jer gambo yang sempat diupload. Ada laie banyak gambo tapi aku skarang nak pegi membancuh chappati untuk lunch. Nanti aku post ceta pasal chappati lak aaa ...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...