:: What's For Dinner Tonite? ::

Malam semalam aku masak [Super Lazy] Spinach Wantan Noodles

Memula ... beli la spinach wantan noodle
Yang ini aku beli kat Jusco

Lepas itu rebus la ia ... lebey kurang 3 menet
Oh yer ... selesai rebus, air rebusan nya simpan tau!

Juga ... rebus la sayur sawi
Sayur lain nak letak pun ikut la tekak korang

Kendian ... goreng ayam yang dah dipotong kecik²
Any part will do ... ikut sukahati korang
Bila ayam sudah layu ... masukkan bahan² kat bawah ni
1. Kicap Pekat
2. Sos Tiram
3. Cukup Rasa
4. Air rebusan wantan tadi

Masak la ayam ni sehingga kuah nya pekat² berkanji
Dan rasa la kemasinan nyer
Aku tak kuat masin
Most of the time aku masak tak guna garam pun
Bila dah siap pekat ... curah la kuah tu atas wantan yang dah direbus bersama sayur tadi

Oh yer
Memang aku kalo letak resepi
Tak letak sukatan

Hehehe
As I said ... this is SUPER LAZY maa
Ikut la taste buds memasing

This is how i eat my spinach wantan noodles
Sambil mengadap TV itam putih kecik dalam bilik
Menonton Spa Q

Happy mencuba!

Comments

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::