:: Happy 1st Birthday ::

Entry ini aku tujukan khas buat akak ipar aku yang bz dan tak sempat update blognya

Ibu, Kyra & Ayah

Yer ... Aleeysha Khaeyrah sudah pun setahun. Cepat tol masa berlalu ... ingat laie masa aku dok menghantar ibu nyer ke sepital taun lepas, tetiba je Kyra dah setaun. Ye la, aku pun dah beranak la pulak

Birthday deco ... nice balloons!

Aku kawen 1 year ahead of my bro ... aku ajak saing naik pelamin sesama, diaorang takmo. Huhuhu ... sapa mau kongsi pelamin kan? So ... aku sebagai adik memang la melangkah bonggol [bendul dah takde dah zaman skarang] Taun 2006 aku kawen ... taun 2007 abang aku lak kawen

Abang aku nih ... aku ingat laie, dia nih memang ler tak bercampur masyarakat. Penah aku cakap ngan mak aku [ayat nyer ada sedikit keji] "Abang Ngah nie ... tak bernafsu agaknya!" {wakakakaka} cilakak nyer adek kan?!

Well, masa kitaorang bujang² [tinggal kat umah mak la] abang aku selalu berborak ngan aku despite of dia memang berat mulut nak bercakap ngan sesapa. Most of the time masa makan malam la jadi medan perjumpaan ... ye lah, pagi sorang dah ke sana. Sorang laie dah ke mana². Borak la tah pepe ... nasib baik la ngan aku dia nak jugak bercakap

Satu hari abang aku citer kat aku ... ada pompuan misteri telah email dia dan cakap nak belanja dia makan aiskrim. Hahaha ... aku dalam hati ketawa bagai nak rak la ... ye lah setau aku abang aku nih mana reti nak bercintan cintun nih suma. Tetiba lak ada pompuan misteri nak belanja makan eskrem. Aku cakap ngan abang aku ... bedal je la, orang nak belanja, amik!

Kyra sudah buleh jadi Lone Ranger!
Ada 2 ekor kuda

Pada hari yang dijanjikan untuk makan eskrem tu ... maka terjadinya lah sebuah kisah cinta abang aku nih. Ditakdirkan ... pompuan itu juga lah yang abang aku kawen, dan sekarang telah pun menjadi ibu kepada anak abang aku nie ... [itu cerita yang dah di cut short lah]

So sweet kan? Hehehe akak ipar aku yang ngorat abang aku. Nasib baik la abang aku nih masih bernafsu terhadap perempuan! Kah kah kah ... jahatnya aku. Iyer lah ... abang aku nih kalo tak membuta ... hobinya ialah melokes, komek, komputer, tido, tido, komek, tido, lokes, lokes, komputer, tido, tido. Memang tak reti nak kuar umah ke, lepak ke, merendek ke ... takde! Dok umah jer ... tengok tv pun rancangan terpilih ajer. Most of the time ... membuat taik mata jer!

Birthday cake dibuat khas oleh Kak Julia
She's my SIL's sister @ Kyra's Aunt

Skarang bila dah kawen ... yang dah kawen kuar aaa dari umah mak. Jarang jumpa bersua muka, tapi aku selalu yer ber'YM' @ ber'gTalk' ngan abang aku. Kengkadang bila semua balik berkumpul kat umah mak ... mau berejam la dok bersembang ntah pepe kat meja makan sampai kering nasik kat tangan ngan pinggan. Mak aku nanti melaung dari depan soh kitaorang basuh tangan. Hahaha ... I really missed those old times ... ye lah, adik beradik kan 8 orang. Sudah tentu ada jer mangsa kena buli masa sembang kat meja makan. Yang tukang buli tu seharusnya la aku nih! Tukang sakat paling disayangi ... [uhuk uhuk ... perasan!]

Eh eh eh ... ini patutnya entry untuk birthday kan? Dah melalut citer menda lain lak. Ahaks ... biasala ... nama pun syok sendiri. Ada paham? Ok lah ... pepe pun aku nak ucapkan Happy Birthday to Kyra, Abang Ngah & Kak Ngah. Kenapa mak ayah masuk sekali? Sebabnya ... bila lahir je Kyra tu ... maka lahir la juga Ayah & Ibu. Kalo tak you guys are just both plain hubby & wifey. Skarang sudah jadi daddy & mummy. So usia korang as daddy & mummy pun baru 1 year. Aku laie la newbie ~ baru 2 bulan lebih jer. Hehehe

Untuk tatapan korang ... layan la gambo² random dari b'day party Kyra tu. Enjoy!

Comments

  1. :: fandi ::
    Nama nyer pun 1st B'day ... harus ler gelisah tak tau nak react

    Ko tunggu ler taun depan ... ko yang harus gelisah!

    ReplyDelete
  2. haha..terima kasih untuk cerita yang panjang lebar....citer mak bapak kyra lebih banyak ni....haha...

    ReplyDelete
  3. :: alamaya ::
    [ooppss] terlebih sudah!
    hehehe ... ekceli banyak laie gambo, just letak yang (best) je

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::