:: Kangaroo Mama ::

Apa aku buat tu? [oh buruk nya!] Aku sedang prektis menjadi mak kangaroo. Selain menjadi 'MEK' ... aku jugak merupakan jelmaan kangaroo. Walaupun aku tidak berpoket malah tidak berkantung ... tapi aku punya otak untuk bikin kantung palsu ngan kain pelekat

Sapa laie kalo bukan anak bujang aku la yang jadi baby kangaroo yang dok melepak kat dalam tu ...

Tengok tu ... ilek jer

Bahagia betul tido dalam kantung

As I said before ... Malliq memang budak baik. Kalo kat umah mak aku ... dia sket pun tak meragam. TAPI ... bila balik jer umah aku, waduh waduh ... kejenye asik nak mak ngan ayah nyer ngadap muka dia 24 jam jer

Pantang letak kejap ... mula la dia 'MEK' 'MEK' kalo takde orang layan dia. Malliq memang payah nak melalak. Kalo lapo pun just merengek sket² jer. Oleh sebab dia asik 'MEK' 'MEK' jer sampai aku tak buleh nak buat apa ... aku pun masukkan dia dalam kantung kain pelekat ni

Dengan senang hati dia tido ... aku pun buat la keje. Basuh pinggan, masak [masa gambo ni di ambil aku tengah masak sambal kentang] Malliq buleh pulak tido ngan aman even aku bergerak sana sini ... bergoyang² dia kat dalam tu ... tapi sikit pun tak menggugat keamanan dia

Nampak nya aku kena la beli baby sling ke ... baby pouch ke ... baby carrier ke ... tapi kalo kuar buleh lak dia tido ngan aman dalam stroller. Kat umah jer nak berkepit ngan mak ayah 24 jam. Fuh ... kurus cepat la aku camnie

Malliq ... sila jadi anak yang soleh yer. Penat mak tau! 9 bulan mak angkut ... dah kuar pun mak angkut laie ... tapi dah kuar laie berat ... skarang berat dia dah 5.7 kg ... sehat betul ko Malliq

Comments

  1. semalam gi klinik, ada je mak budak pakai camni.. lenguh dokong kut.

    ReplyDelete
  2. :: fandi ::
    kalo dah berat budaknya ... harus le lenguh nak mendokong

    makan buah dokong jer yang ringan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::