24 February 2009

:: Camner Nak Buat Ni? ::


Semalam petang aku ngan Incek Jaque kuar beli susu ngan pampers Malliq kat Tesco. Oleh sebab hujan, kitaorang tak tutup gate ... laie pun kejap je kuar. Tetiba sampai umah lebey kurang kol 9.30 kot, aku pandang la kat tepi gate aku nih ... apa aje warna cekelat kat tepi tu

WALLAWEIH!!!

Betul aku terkejut ada anjing dok melepak kat situ. Sebabnya kat area umah aku, anjing liar memang cukup banyak. Besar² lak tu. Aku cakap ngan Incek Jaque ... camner nak halau anjing tu? Ye lah aku nih kan kaki kepoh cepat gelabah tengah pegang Malliq. Kot² la tetiba hanjeng tu terkam kitaorang nih camner

Sekali tu aku tengok bebetul ... laaa ... kepala anjing tu termasuk dalam balang plastik! Sian aku tengok anjing tu ... tapi nak buek camno kan?

Akhirnya aku tunggu dalam keta, Incek Jaque halau anjing tu kuar ngan penyapu ... ntah mana la dah pegi anjing tu ... sian, dah ler sejuk, kepala lak termasuk dalam balang

Aku harap ada la orang lain yang tolong anjing tu. Wahai Incek Anjing ... sudahkah anda selamat? Walaupun anjing tu haram ikut hukum syarak ... tetap makhluk Allah yang bernyawa. Semua ciptaan yang Allah jadikan tu ada tempatnya di atas muka bumi ni

3 comments:

  1. ish3x... kesian sungguh nasib anjing itu. harap2 ade la yg tolong tgglkn balang yg tersekat tu. blh bwk maut gamaknya. ye la.. camne anjing tu nk mkn kn...

    ReplyDelete
  2. salam kenal..

    takut ar anjing..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...