:: Tiada Makna ::

Saya suka makan tangan saya

See ... ini la idong saya

'MEK'
Walaupun takde gigi saya masih cute

Oh ... nampak itu Kool Fever kat dahi Malliq? Ekceli dia tak demam pun. Tapi badan dia panas sangat! Pada aku panas la ... aku ingatkan dia demam. So bawak pie klinik, dokter kata tak demam pun. Selalunya badan baby memang akan lebih panas dari suhu badan orang dewasa

Setelah diperiksa ngan Ahlil Nujum Marang Perapu Kepunden Parang Skeper ... baru la aku tau yang Malliq tak sesuai ngan susu yang aku bagi dia skarang nih. Susu yang dia minum tu menyebabkan dia panas dalam [volcano nak meletup la nih] dan kegatalan mata

So aku telah bertukar kepada susu jenama tempatan ... yang harganya murah ajer RM21.60 sekilo. Nasib baik la Malliq ok ngan susu tu. Dan suhu badan dia dah ok² ... dan dia tak laie menggosok mata ngan mittens dia. Nak tau susu apa Malliq minum? Dia minum susu Dulac by Dumex ... kotak kaler pink yang ada gambo itek kuning [gambo susu tak sempat amek]

Aku bukan sengaja bagi susu murah kat anak aku. Ye lah, susu murah nih pun dah ada FOS, DHA, AA, GA dan tah pepe laie mak nenek lah. Aku rasa sama jer ngan susu cap lain yang sekilo harganya sampai seratus lebih! [giler je] Sekilo susu tepung formula yang dibuat dalam negara pun buleh cecah sampai ratusan hengget! Macam beli emas jer

Walaupun susu anak aku murah ... aku bagi dia makan makanan tambahan. Aku bagi dia makan galactis+. Sebab aku dah tak menyusu badan laie ... aku bagi la Malliq makan galactis+ nih. Kandungan nyer sama jer ngan kandungan susu ibu. So macam tipu² bagi Malliq susu badan la. Yang best nyer ... galactis+ nih perasa oren pisang. Baunyer ... sedap!

Emm ... untuk galactis+ ngan dulac nih akan aku update masuk entry lain yer

Comments

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::