13 August 2010

:: Kedua dan Ketiga ::

iftarkedua

Berbuka puasa semalam adalah seperti di atas. Dari hadapan : Kurma percuma dari Incek Char Kuay Teow Melawati seperti yang ada di belakang itu. Di dalam kotak ialah Kurma Sunsweet. Di tengah² piramid rata muffin labu dan di dalam polisterin ialah nasi + gulai + puyuh goreng rempah. Air minum Teh ‘O’ Strawberi panas. Oh … Laici Lemon yang tiada dalam gambar … Char Kuay Teow tu buleh tahan sedap walaupun masa beli tu Si Tukang Masak  gelabah² macam baru hari pertama berniaga. Harga $4, ada 2 ketul udang sederhana besar. Portion yang cukup banyak … penuh sampai melimpah polisterin … Siap dapat kurma free. Tapi takleh nak makan kerana sudah berlapuk. Takpelah saya maafkan sebab awak tak tau … kot

sahurketiga 

Hehehe … hari pertama takde, kedua takde … tetiba ada sahur ketiga plak. Hari pertama sahur makan GCB Mekdi jer. Itu pun 1 GCB makan berdua [kes tak larat nak bangun sebab lewat sampai dari KLIA]. Hari kedua sahur makan megi goreng saja … kes apa laie … kes tak kosa la. Tapi masuk hari ketiga takleh tahan la … perut saya sampai opis jer dah mula nyanyi² kerana catuan makanan. Jadi saya dengan gigih masak nasi. Masak nasi pun senang sebab pakai microwave jer. Laie pun yang nak makan 2 orang je. 15 menet nasi pun siap masak. Lauk adalah ikan bilis + lada benggala kicap dan ayam ungkep. Sangat layan … saya tambah 2 kali. Incek Jaque tak tambah sebab perot dia tak trainning makan pagi. Lebihan nasi dan lauk saya buatkan bekal si Malliq

bekalan

Bekas makanan ni beli kat Daiso. Sebab comel sangat [mak yang over suka] rasa macam nak beli semua … dan kerana harganya yang murah iaitu $5 saja makin rambang la mata. Beg tahan panas tu pun beli kat Daiso. Comel jer …

bekal

Ikan bilis tu saya gunting² sebab pakai ikan bilis besar. Saya tak cukup kreatif macam kawan saya >>> Klik Sini <<< yang rajin mendeko Bento anaknya setiap pagi. Ada keinginan tapi takde idea. Lauk simple cam nie la yang buatkan perut saya tambah lapar bila tengok gambar. Haih … petang nanti ada sesi berbuka puasa bersama Ipar di Senawang. Mau bawak apa ya? Kakak Biras … apa menu berbuka anda hari ini?

yumiko

3 comments:

  1. Cantik la gambar.
    guner kamera aper yer?
    olympus pen ker?

    ReplyDelete
  2. Adik beras nak makan apa? kakak beras ingat nak masak nasik as main dish (lauk belum decide) & Chiken Pie utk side dish & trifle for lized..

    ReplyDelete
  3. :: lydiarahayumahmod ::
    Terima kasih ... gambar² lawa ini semuanya di ambil menggunakan Olympus PEN E-PL1. Salam perkenalan

    :: izzy ::
    Yer kakak biras ... adik biras tak kisah makan apa pun. I'll help u prepare the food okies?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...