:: Babak Seminggu ::

Hari Khamis saya berbuka di rumah mak saja. Incek Jaque berbuka di sekolah. Ada majlis bacaan Yaasin dan solat terawih. Mulanya nak ikut, tapi nanti Malliq buat rondaan mengejut, saya juga yang kena kejar dia ke sana ke mari … buat penat saja. Tunggu la Malliq besar sket, buleh la consider semula

Kami makan macam² tapi yang saya amik gambar beberapa saja. Ini semua kes kelaparan maksima … hilang ingatan terus nak amik gambar

lasagna spaghetti 
Ini bukan saya masak. Beef lasagna … adik saya yang buat. Spaghetti Meatballs ayah saya yang masak. Saya tukang makan saja. Hehehe …

Hari Jumaat pun berbuka di rumah mak. Itu pun sebab saya kena amik Mat Uki, adik saya yang belajar di Politeknik Merlimau. Makanannya pun macam² juga. Ada lamb chop, ada dim sum, ada nasi dan lauk² dan entah apa laie saya tak ingat. Tapi yang saya ingat, makan dim sum dengan banyak saja. Hahaha … gambar takde sebab kamera dah cabut lense. Rehat sekejap

Hari Sabtu pulak saya masak Nasi Dagang buat pertama kalinya. Buleh tahan juga, tapi malang betul sebab saya terlupa langsung nak amik gambar. Dah habis melantak, dah siap berkemas … baru teringat kamera ada dalam beg. Adeh … susah payah saya masak. Makanan pun banyak juga. Saya masak nasi dagang ikan tongkol dan ayam goreng rempah. Mak masak sambal sulur keladi dan kerang rebus. Abang saya pulak bawak sata. Memang selera pantai timur betul menu semalam

Kecewa juga takde gambar … takpe, itu tandanya saya kena buat laie nasi dagang. Ayah kata kurang pedas. Saya takut nak buat pedas, adik beradik saya memang tak makan pedas. Nanti saya juga kena dakwa sebab saya memang kuat pedas. Incek Jaque laie la kuat pedas. Takpelah ayah, nanti saya buat special untuk ayah

Hari Ahad … entah apa saya nak masak hari ini. Dah 3 hari berturut berbuka di rumah mak … rindu pulak dapur rumah sendiri

yumiko

Comments

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::