01 April 2009

:: Aku Gumbira Yadda Yadda ::

Hey ... arinih aku hepi tau. Malliq kat nursery tadi ok jer. Balik tadi pun muka ceria jer ngan akak yang ganti dari branch tu. Aku pun senang ati ler gak nak tinggalkan dia kat situ laie esok. B4 that aku baru jer amik no. tepon sorang babysitter nih. Tapi tempat akak nih jauh sket dari umah aku. Ahh, takpelah kot ek. Macam dah ok jer nursery tu. Kita bawak bersabo dulu lah yer

Arinih kitaorang pie makan luar jer [eh bukan tetiap hari makan luar ke? hahaha] kenkonon nak makan nasik campur ... lelast makan nasi asam pedas kat pasar borong. Fuhh ... gua cakap lu memang sedap. Kalo tak kerana Inspekta Gejet tadi ... mungkin aku dah tambah nasik laie sepinggan. Aku vote asam pedas Melaka is still the best. Parit Jawa pun kalah ... sorry ye
 
Layan aaa gambo makan² yang tak seberapa itu yer. Walaupun gambo tak seberapa tapi rasa ... tebaaabooo ahh gerenti kerat jari tak hampa kalo tetiba tengah malam teringat nak makan asam podeh. Sini kalo yang sodap itu biasa nya ikan pari aaa. Aku lak suka layan tetel ... kena lak ngan telur asin ... kucing cakar kaki ko pun tak perasan beb. Nak² asam podeh tu mendidih² letak dalam claypot. Berasap jer rongga lobang idong ko ngan aroma semerbak asam podeh tu oii. Aku citer nih pun leh meleleh ayaq lioq oii. Sapa nak makan leh datang pasar borong kat batu berendam nieh. Betul² depan taman merdeka. Dari petang sampai ler ke subuh pagi ... ater katanya pasar borong ... harus ler sampai ke pagi kan? Zass ... makan yok!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...