:: Mak Pening ::

Pening ahh pala aku nih. Camner mak² lain buleh handle hidup satu family aku memang kagum la. Bukan apa ... aku tengah pening pasal nursery si Malliq. Aritu demam, dah baik demam balik ... tambah lak perisa ngan batuk kokol kahak hijau pekat lendir gaban

Pehtu, aku bekalkan pampers 5 keping ... bila balik aku check cuma luak 1 jer. Mak aii, setau aku ler Malliq nih masa mak aku tolong jaga, 1 hari 5 keping la kautim. Malliq memang kuat kencing ... sebab dia kuat minum. So bila kat nursery cuma luak 1 jer ... musykil la aku

Hari khamis lepas ... aku amik Malliq dari nursery, penuh muntah, pampers dah nak meletup, siap ngan berak laie. Aduhai ... camno la nak sihat budak tu

Kalo bagi susu lak, diletaknya budak atas lantai ... letak bantal kat dada ... boh botol susu kat atas bantal tu. Aku dah pesan banyak kali ... kalo nak bagi susu tolong tengok, budak tu kecik laie ... badan je ghuper dah beso. Eh, kalo dah beso 6 bulan sekali pun, ko kena tengok jugak sebab budak beso tu apa dia tau. Kot jadi apa² nanti, ko nak tanggung ke?

Ada sekali tu, budak nursery tu SMS aku ... Malliq non-stop nangis. Terpaksa la aku turun bawah gak ... pegi menenangkan keadaan. Nampak jer mak nyer ... terus Malliq senyum gelak ketawa gembira happy. Muka budak nursery tu cam bengang jer

Takut ooo aku nak tegur bebudak jaga kat nursery tu. Aku takut kalo aku sound lelebih kang, apa je la dia buat kat Malliq nanti. Memang ler aku buleh amik tindakan pehtu ~ report pulis ke, saman mahkamah ke, but then kalo anak ko dah terbujur kaku nanti ... buleh ke report polis ngan saman mahkamah tu kembalikan nyawa anak ko?

Ada satu budak kat nursery tu ... kecik 3 kali ganda Malliq tapi dah 6 bulan. Baby girl ... halus jer, kalo time susu memang sian ... sampai meleleh air mata minum susu baring sambil ditonyoh botol susu. Dah ler takde dibagi chance langsung budak tu nak tarik napas ... ditolak jer botol susu tu sampai kontang

Aku nak cakap ngan tokey nursery, asik takdo. Aku takmo cakap kat tepon, susah nak paham. Lebih baik jumpa depan² ...

Sila la tonton video sorang maid yang sedang mendera budak kecik yang sangat kesian. Dipijaknya ... ditendangnya ... nak luruh jantung aku nengok ... dapat maid nih, memang aku letupkan kepala otak dia ... bodo sangat! Geram aku!!!



Comments

  1. Kejam nyer...mmg amik budak2 bangang ke jaga baby dekat situ?

    ReplyDelete
  2. kemain pemes klip-d maid sengal tu. tp, aku tak pernah tgk smpai hbs. naluri keibuan aku xsggup. aku trbyg ank aku kt tmpt bdk tu. luluh jantung aku tgk minah tu berdiri dua belah kaki ats bdn bdk sekecil tu. siap bg flying kick. smpai situ jek aku tgk.

    aku nk pesan la, kalu nk tegur pengasuh nursery ni, kene pandai pilih gaya bahasa & intonasi. mksdnya apa yg kita nk sampai tu telus, apa yg mereka terima tepat. msg2 xsakit hati. yg penting JGN sindir menyindir. tak nak disebabkan keegoan org dewasa ank kecil yg tk berdosa mnjd mangsa.

    aku bkn nak mengajar... cuma memberi pandangan...

    mn bdk botak mata bulat tu...??

    ReplyDelete
  3. :: Miss Brat ::
    ko jangan salah lak ... klip tu bukan kat nursery Malliq ... itu dari email yang diaorang fwd² ... aku tengah cari tempat lain nih nak anto Malliq

    :: kakngah ::
    memang susah nak tegur pengasuh nursery nih ... takut jadi pepe kat anak kita jer. Ada pesan kat budak yang jaga tu ... tapi kalo loklak sangat, cari lah tempat lain. tengok anak orang lain elok je ... entah la, saya jer yang over-protective kot?

    ReplyDelete
  4. AIYAA... INI KLIP SESANGAT MENYENGAT HATI.. LIKE TERBAYANG GGIRL JEE... ISHHH... MY STAFF, MY BOSSNYA BINI TENGOK LIKE SOO THE EMO THE... ABIS KERUSI MEJA OPIS NI SENGET2 GERAMNYA PASAL SUMA ADA ANAK ABT THAT AGE.. APA KATA CALL & NGADU TO THIS 'BODY' YANG MENJAGA, MENGSPOTCEK DAN MEMBERI LESEN KEPADA NURSERY BIAR DIORANG JE YANG SIASAT.. LAGI AFDAL KOT...

    ReplyDelete
  5. kak ngah rasa anta je maliliq kat tempat lain. derang tu jaga sebab nak income je tu.cam tak ikhlas jek....pastu cam takde pengalaman nak handle budak kecik.....pastu cam pemalas jek sebab tak salin pun diapers malliq...tahpape...cuba carik orang lain jaga.memang la kan orang jaga tak kan sama cam kita jaga tapi at least biarla senonoh skit......uisss...emo pulak aku ni...

    ReplyDelete
  6. Tak maksud aku, nursery malliq yg dok sumbat susu kat budak2 tu...kejam giler..

    ReplyDelete
  7. :: LeesyaCreative ::
    Mungkin isnin anto kat orang jaga ... tak anto nursery dah ... tobat tobat

    :: Miss Brat ::
    aku tak tau ler camner mak pak bebudak lain buleh tahan anto anak derang kat situ. takde dengar parents lain komplen pepe lak

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::