:: Garrett Goumet Popcorn ::

All pics are from Garrett Gourmet Popcorn Website

Terliur sudah?
Yang pasti ... aku yang terliur sebab aku penah makan popcorn sedap ni

Ini kisah masa pie US (Universal Studio kat Singapore je ... bukan United States) last month [hahaha ... aku belum post laie ek pasal trip tu?] Masa beratur nak masuk US tu ... aku ternampak la satu store kaler belang² biru camnie ...

Comel kan?
Lepas tu buleh plak dia tulis ... Oprah's Favourite Popcorn
Aiseh ... Kalo Oprah dah jadi favourite ... harus la sedap kan?

Lepas dah putus urat kaki meronda satu US tu ... kitaorang pun nak balik la. Tapi wajib kena singgah kat GGP tu dulu. Beli la sket buat rasa. Kalo tak kempunan plak kang ... meleleh air liur tetiap malam. Laie haru kan?

Beli la [alamak ... apa tah size aku beli tu?] Tapi yang aku ingat it cost me about SGD$12. So lu kira la sendiri baper hengget duit Mesia. Kiranya ini popcorn yang termahal penah aku beli. Tapi bukan dalam tin ... dalam beg kertas kalis minyak yang comel juga ... camnie ha ...



Perisa yang ada ialah ... weih banyak tau. Bukan setakat Caramel Popcorn jer ... get ready yar ...

  1. Caramel Crisp - Ini adalah heaven gila sebab makan popcorn yang caramelnya memang rangup dan popcorn yang super gebu lembut di dalam .... ahhh .... *dreamy*
  2. Cheese Corn - Cheese dan Popcorn ! Apa laie yang korang nak? Kalo nak demand² laie memang tak reti nak bersyukur dengan kesedapan cheese dan popcorn yang buleh dikatakan Marriage Made In Heaven
  3. Cashew Caramel Crisp - Ini ada cashew ... Alahai, gajus lah. BTW mak ayah saya kata gajus kalo makan bahan kimia dalam gajus tu membuatkan kita lupa
  4. Pecan Caramel Crisp - Ini ada kacang pekan. Kakaka ... kacang pekan yang berhijrah dari kampung agaknya
  5. Macadamia Caramel Crisp - Macadamia pula kacang yang bagus untuk kulit. Bahasa melayu tak tau kacang apa namanya
  6. Buttery Popcorn - Popcorn yang sedap disaluti dengan butter [mentega lah kan?] yang masin² ... nyaman
  7. Plain Popcorn - Your everyday microwave popcorn punya rasa la lebey kurang
7 kau ... Penah jumpa popcorn yang ada 7 perisa? Lepas tu yang bestnya kalo korang beli ... buleh aja dicampur² dengan perasa yang korang nak. Lepas tu yang bestnya ... sebiji popcorn adalah sama dengan 3 biji average popcorn di Mesia. Betapa besarnya popcorn yang masuk dalam mulut korang tu. Haih ... [luahan rasa yang entah berapa puluh kali dah nih...]

For instance ... aku amik Caramel Crisp + Cheese Corn = The Chicago Mix <<< Ini la Oprah's Favourite !

Rasanya camner?

Haih ... kalo aku banyak duit ... aku pindah jer kat Sentosa Island tu ... senang sket aku nak makan popcorn nih hari² ...
Camnie la rasa popcorn tu ... buleh korang gambarkan?

Citer pasal popcorn nih jer buat aku rindu sama US

Weih ... adik beradik, sepupu sepapat, sedara mara ... bila mau pegi laie weih? Mari la, mari la, mari la ! Aku mau makan popcorn lah !
Bagi sesapa yang mau keterangan lanjut … sila lawat GGP’s Official Website

Kemaruk jagung,

yumiko

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::