Hero ~ Part 2

Mari kita sambung citer aku yang tak habis aritu ...

Seperti yang dah sedia maklum ... Dokter V telah mengarahkan aku masuk ke ward dan dipaksa beranak jugak. Waduhai ... ilang cerita nak pie tengok Los Dan Faun (best ke citer nih? anyone?) Aku ngan muka selambanya pie le bagitau kat Incek Jaque ... bla bla bla ... entah ler. Kitaorang masih rilek jer laie. Mungkin sebab aritu dah penah masuk sekali, so dah buleh bajet la camner kot?

Kitaorang pun pegi la bawak surat ke Kamar Bersalin kat tingkat 1. So seperti biasa lah, Incek Jaque kena la pie mendaftarkan aku kat Unit Hasil dan aku dah masuk ke dalam untuk diperiksa. Chis ... nasib baik dah ada pengalaman, kalo tak mau aku mati kutu ...

Masuk kamar bersalin tu lebey kurang kol 1 petang gak la. Kena tunggu untuk check dan sebagainya aku dok kat dalam kamar bersalin tu sampai kol 3 rasanya. Kena tukar baju uniform sepital yang warna pink tu. Pehtu gie urine test. Sapa badan besar bagak ... aku kesian la ngan mereka sebab toilet yang nak salin baju ngan buat urine test tu ... alahai kemetot bebenau. Sedepa aku pun tak lepas lebau toilet tu. Bayangkan ler ...

Lepas si misi dah amik urine test ngan BP aku tunggu ler kat situ ngan perasaan bosan. Aku sebenonyer letih menunggu jer. Dah ler takde sakit nak beranak ke apa pun. Itu yang menambahkan rasa tak excited langsung ...

Jumpa dokter lepas aku dah dok termanggu lebey kurang 1 jam, dokter pun mula mencucuk tangan kanan aku nih - amik darah dan biarkan jarum tu terpacak jer kat situ sampai ler ko habis beranak. Ini memudahkan untuk memasukkan ubat dan air dan sebagainya la. So, takde la nanti tangan ko asik kena cocok jer ngan jarum

Story mory sket ngan dokter pasal scan tadi, dia kata memang kena induce la sebab takut baby aku lemas. Aku cakap, wa tak kesah dok, asalkan baby gua selamat! Buleh ek cakap camtu? Hahaha ... bunyiknyer lebey kurang camtu ler

So, dia suruh aku baring nak chek. Aku ingatkan nak scan, rupanya soh aku bukak kaki dan diseluknya ... ADOI!!! Sakit c!B@! ... aku rasa cam kena rogol pun ada gak. Tapi aku takde le penah kena rogol ... tapi memang sakit cam sial sebab ko tak rela kena jolok camtu. Hawau tol ... nasib baik ko dokter pompuan. Kalo tak memang rabak la wa cakap lu

Dokter nih kata baby jauh laie. Aduhai ... ko takyah jolok pun takpe, ko tanya je kat aku. Aku pun tau baby aku tak turun laie. Sebab aku leh rasa dia tak turun laie aaa. Pergh ... memang macam nak balik jer masa tu. Tapi tahan je lah

Lepas kena seluk, disuruhnya baring laie kat katil lain ... ini nak amik graf lak. Baring lah laie selama beberapa menet dengar mesin tu berbunyik² tit tot tit tot ... yang nih pun azab gak sebab nak gerak² takleh. Kena baring ngan statik jer. Letih aku camnie ...

Setelah takde tanda² thundercat yang aku nih akan beranak, diaorang hantarkan aku masuk ke wad bersalin lah dulu. Petang sket karang baru la diaorang mulakan proses menginducekan aku lak ...

INDUCE tu paksa beranak tau ... kalo nak tau camner perasaan kena induce nih aku akan citer dalam sambungan ke ~ 3 yer

Daa ... to be continued

Comments

Popular posts from this blog

Amalan Mengandung

:: Lauk Senang ::

:: Siaran Tertunda ::