17 January 2009

Cuti Kejap

Sempena bercuti sebab berpantang
Aku pun bercuti menulis dan mengupdate blog

Ternyata ianya merugikan

Laie pun aku tengah sibuk melayan kerenah Malliq
Cuma semalam aku berjaya jumpa kelemahan* dia
Dan hari ini aku telah berjaya tidur dengan nyenyak

* Kelemahan apa kah?
Nanti aku blogkan *

Mungkin selepas ini baru lah aku buleh update blog ngan aman

Harap² begitulah hendaknyer

Oh yer ... minggu lepas aku sangat bosan
Lalu aku telah membuat kuih seri muka sebanyak 2 talam
Dan jugak seperiuk Bubur Asyura Ekspres

Langsung takde gambar
Kamera kesayangan ku telah hilang dari pandangan
Tapi kuih dan bubur sangat sedap
Nanti aku letak resepi nyer ya

Bubur Asyura@Bubur Lambuk
Dalam kes aku dah jadi bubur lambak sebab banyak gila
Jadi rezeki 2 jiran kesayangan aku
1 rumah diseberang jalan dan 1 rumah disebelah kiri
Oleh kerana berlambak
Aku buat acara makan² hujung minggu di rumah mak

Malam itu kami semua makan nasi dagang
Hujung minggu yang tenang

Selepas beberapa hari
Aku jumpa semula kamera kesayangan aku

Chis ... terlepas sudah acara indah
Dan hilang dah kenangan kuih seri muka
Itu kali pertama aku buat kuih seri muka
Rasa sangat seronok sebab menjadi dan sedap bangat

Entah bila nak buat kuih seri muka laie

Bila dah lama bercuti
Perasaan sangat sengal dan malas tahap gaban
Untuk menghadap kubikel

Oh yer ... aku telah mendapat bos baru

Percaturan politik memang keji

Tapi apa nak buat ... kita makan gaji

Itu yang membuatkan aku nak bekerja saja dari rumah
Aku nak jaga Malliq lah
Macam tak yakin jer nak hantar kat orang lain

Sampai sekarang aku hanya bebel mau berenti keja
Tapi masih tak tau nak buat keje apa dari umah
Akak ipau aku dah mula biz kecik² dia

Aku?

Ahh ... pening

Mungkin aku terlalu banyak berfikir

Dulu hidup aku buleh dikatakan cemerlang gemilang terbilang jugak
Tapi masa tu aku tak pikir banyak
Aku banyak ikut hati@instinct

Memang aku banyak dapat apa aku nak
Tapi banyak juga hati dan perasaan orang aku sakitkan

Susah yer jadi manusia

Dulu masa akal pendek
Di kala zaman kanak²

Aku selalu marah

Kan senang kalo aku jadi ikan/burung/pokok
Tak payah nak pikir masalah

Entahlah

Sampai skarang aku masih berpikir

...
...
...

Senangkah hidup aku seandainya aku jadi ikan/burung/pokok?
Oh yer ... jadi salah satu dari itu tidak perlu upaya untuk berfikir

Ye ke tidak perlu fikir?
Mana korang tau?
Penah jadi ikan/burung/pokok?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...