12 November 2010

:: Projek Baru ::

Saya ada projek baru sekarang ! Hehehe gembira tau … sebabnya dah hampir 15% BERJAYA

Chewah … Projek apa je lah yang saya buat ni ?

PA311274Tadaa !

Saya memang suka berkebun. Tapi keadaan rumah saya tak membenarkan saya menjalankan hobi yang bagus ini. Terpaksalah saya cari alternatif lain untuk bercucuk tanam. Dan jawapannya ialah – Hidroponik. Dulu kat umah mak saya pun ada buat, tapi entah sapa la yang jadi penjaga. Masa ni saya takde kat umah, pegi belajar. Lelast tak terjaga … jentik² pulak yang dibelanya. Akhirnya … terkubur je la cita² nak makan hasil tanaman sendiri

Saya beli Sistem Hidroponik Kazz. Uniknya sistem ini ialah penggunaan bajanya yang mesra alam. Ikan pun boleh hidup dalam bancuhan baja ini. Jadinya … takde la laie jentik² berkeliaran. Sayur sihat … korang pun selamat

PA311279Complete set

Dalam tong plastik tu ada menda² di atas ni lah. Sebungkus benang, cawan plastik, 8 pasu kecik, ramuan membuat baja dan 3 jenis biji benih : sawi, salad dan kangkung. Semua fevret saya tu … ekceli, suka jer semua sayur

Nak mulakan pun mudah … sapa pun buleh buat

PA311280 PA311281 PA311282

 

 

 

 

 

Nanti saya letak cara² nak start tanaman hidroponik ni ye!

yumiko

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...