28 October 2011

:: Anak ::

Situasi #1

Mak : Ini siapa ? (Sebenarnya nak tanya nama)
MR : Ni baby ...
Mak : Baby siapa ?
MR : Baby Mak !

Huhuhu ... bila Malliq Rayyan si baby tua berkata². Masih ada hati mau jadi baby


Situasi #2


Buleh kira berapa kali aku suap si baby tua nih makan sejak dah pandai bercakap. Bila aku nak suap dia makan, mati² takmo. Nak ayah yang suap. Everytime camtu la ... Mak tak payah ! Ayah suap ... Anak aku taiko ooo. Kalo tak, dia tepis jer sudu ke tangan ke yang ada makanan tu. Dari sakit hati, layankan je la. Kalo tak buat sepah meja ngan lantai je jawabnya


Sebab tak pueh hati nyer pasal, kitaorang pun edisi siasat la ... kenapa jer tak bagi aku suap dia makan


Mak : Malliq Rayyan, meh sini mak suap
MR : Mak tak payah ... Ayah suap
Mak : Kenapa Ayah YES suap, Mak NO suap ?
MR : Mak penat masak ... Ayah suap



Bila dia jawab camtu ... kitaorang terdiam. Prihatin nyer anak aku nih ... tak sangka buleh kuar jawapan camtu dari mulut dia. So skarang tugas suap baby tua nih makan memang Ayah punya kerja. Mak buleh makan senang lenang. Kakaka ...


Situasi #3


MR : Mak, Malliq nak pegi skolah
Mak : Taun depan kita pegi skolah ok ?
MR : No, nak pegi skarang

Mak : Tak boleh, baju skolah belum beli
MR : Ni Malliq dah pakai (tunjuk stokin sebelah pendek kaler putih, sebelah panjang kaler biru belang kuning)
Mak : Ni bukan baju skolah ... ini stokin pinjam
MR : Mak ... nak pegi skolah ! (dah start drama)

Mak : Mak tak nak pegi skolah !
MR : Mak ... MALLIQ nak pegi skolah !

Mak : Noooo
MR : Yesss ! (ngamuk 20 minit sebab tak dapat naik van kuning pegi sekolah !)
~ P I T A M ~
Mak : Esok dah masuk sekolah, malas nak pegi sekolah memang Mak rotan nanti ! 
.
.
.
Walaupun umur Malliq Rayyan 30 taun, you'll always be my baby ! ♥ you so much !


Biasalah ... Mak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...