Posts

Showing posts with the label blogger

:: Siaran Tertunda ::

Setahun tertunda ... Rasa kekok pulak nak membebel kat blog ni. Di suatu masa dahulu, menjadi tempat 'curhat' yang tidak pernah mengecewakan. Tempat berkongsi suka dan duka Sejak ada fb, dan agak aktif ... aku ambil keputusan untuk tutup terus fb aku tu. Makin lama makin semak pulak. Terlalu banyak interaksi luar kawal. FB tu memang aku tak nafikan banyak faedahnya, tapi aku rasa makin lemas dengan 'over sharing' Masalah di fb ... apa yg lalu di wall ko tu, ko terpaksa tengok. I mean ... mmg ko boleh block itu ini yang ko tak suka, tapi sebelum ko blok, ko terpaksa juga tengok dulu kan ? Muntah darah ! Biarlah aku membebel kat sini. Takde orang baca ke, takde orang like ke ... ini rumah aku. Aku tak paksa ko masuk dan baca pun. Kalo kat fb tu ... nak tak nak pun kena pandang dulu sebelum aku tendang keluar. Takmo tengok pun terpaksa tengok jugak ... Semoga taun ni aku rajin sket update blog. Redha je ler ngan bebelan aku ni ...

Akhirnya

Setelah memeras otak konon nyer nak bikin template sendiri sampai kelaparan, akhirnya aku decide nak guna template yang aku amik kat web jer. Tadi ada satu design tu sangat lawa aaa tapi author to convert dari Wordpress nyer theme. Memang canteks tapi tu lah ... ada function yang cam sengal takleh nak edit. Aku nyer bijik mata dah naik berpinau dah nak betulkan coding tu ... tapi skarang aku tak rajin. Tengok ler nanti Bila dah mengalter template nih macam biasa ler kan, semua ko nyer widget ilang. Aku nak isi balik semua ... aduhai. Tunggu ler aku rajin esok. Skarang nih perut aku lapar ... takleh nak konsentret berpikir nih Emm, aku rasa aku pakai jer lah uniform nih. Rasa malas dah nak tukar. Simple n nice jer pada mata aku. Tapi kalo pada masa hadapan, mungkin tetiba aku datang rajin nak buat sendiri ... ohoho, tak tau ler bila nak datang rajin tu kan? Ok lah ... dah time tido pun. Esok nak keje laie. Kan best kalo takyah gie keje, dok umah, layan TV, layan tenet, layan umah, sesam...

Tukar Laie Ka?

Buat sementara waktu, aku akan guna template nih. Nampak gaya blog nih dah 3 kali tukar uniform. Aku masih laie cari identiti yang sesuai ... setakat nih, tak kompem laie nak guna yang mana. So, harap bersabar yer Sabariah ... nama blog pun PENING. Apa mau heran ... Sila tinggalkan komen yang berfaedah. Aku sendiri pening uniform mana nak pakai ... mungkin kena pakai uniform sama ngan baby aku kot iaitu TOGEL ... buleh ka?

Teknik Menjadi Blogger Tegar

Memula dulu aku berangan la jugak nak jadi blogger tegar. Hari² konon la gigih semangat waja la nak hapdet entry. Tapi bila dah bukak akaun, setup memacam ... perasaan tetiba menjadi sangat lemau. Terutamanya kalo kat umah sendiri tak tenet ... harap nak hapdet kat opis jer Setelah lebey kurang 3-4 taun gak ler berblog, goblok jer lebih sebab aku asik bertukar platform. Paling sengal aku dah delete aku nyer blog ada ler 2-3 kali jugak sebab tetiba rasa cam tak best jer blog aku nih. Tak cam blog orang lain yang happening. Sejak 2 menjak nih pulak, aku jadi pembaca blog tegar. Kalo tak salah aku memula dulu aku ada la subscribe lebey kurang 150 blogs. Be it political, personal, pondan, mak orang, lelaki gersang, photography, penagih dadah, budak sekolah, pekerja bosan ... semua yang macam menarik semua aku subscribe. Setiap hari kalo tak baca blog orang sure rasa ganjil jer. Macam orang lepas berak tak basuh vontot ... Ouh, ada kena mengena ke? Anyways ... lepas dah jadi pembaca blog te...