:: Please Allow This Post As A Sticky Mode Entry :: Aku sedang masuk contest ini. Cuba nak mengawardkan diri sendiri sebagai supermummy yang amazing. Hahaha ... mungkin la orang baca blog aku nih tak nampak sangat aku nih amazing ... tapi pada pandangan mata anak aku ... aku la mak yang terhebat. Even dia kecik laie tapi kalo takde mak nye kat sebelah ... takleh hidup tenang [pooji diri sendiri adalah lebih afdal dari suruh orang lain pooji ... hahaha ... takleh blah!] Pada aku, semua mak/ibu/mama/mummy/ummi adalah hebat. Takde yang hebat melainkan seorang wanita yang bertarung nyawa melahirkan anak, berkorban kerja membesarkan anak, berhempas pulas mencari rezeki menyara anak dan mencurah sepenuh kasih sayang mencintai anak. Takde ibu yang tak sayang anak ... kalo ada, itu ada sumeting wrong sumwhere la tu Kalo anak buat jahat yang pada orang lain takleh ampun punya lah ... dalam hati seorang ibu, kemaafan sentiasa ada ... ruang kasih masih ada ... salah tetap salah t...
Setahun tertunda ... Rasa kekok pulak nak membebel kat blog ni. Di suatu masa dahulu, menjadi tempat 'curhat' yang tidak pernah mengecewakan. Tempat berkongsi suka dan duka Sejak ada fb, dan agak aktif ... aku ambil keputusan untuk tutup terus fb aku tu. Makin lama makin semak pulak. Terlalu banyak interaksi luar kawal. FB tu memang aku tak nafikan banyak faedahnya, tapi aku rasa makin lemas dengan 'over sharing' Masalah di fb ... apa yg lalu di wall ko tu, ko terpaksa tengok. I mean ... mmg ko boleh block itu ini yang ko tak suka, tapi sebelum ko blok, ko terpaksa juga tengok dulu kan ? Muntah darah ! Biarlah aku membebel kat sini. Takde orang baca ke, takde orang like ke ... ini rumah aku. Aku tak paksa ko masuk dan baca pun. Kalo kat fb tu ... nak tak nak pun kena pandang dulu sebelum aku tendang keluar. Takmo tengok pun terpaksa tengok jugak ... Semoga taun ni aku rajin sket update blog. Redha je ler ngan bebelan aku ni ...
Fuh … letihnya. Menjaga baby demam mencabar minda tol. Walaupun Malliq tak meragam tapi dia menjadi extra-triple-manja. Keje nyer merengek jer … dah ler suara rock kapak. Bebel pun kuar suara rock. Cute betul tengok … cuba bayangkan baby botak takde gigi bersuara rock mintak dokong sambil meleleh air liur. Sangat comel Neways … peraduan meneka gambo yang berakhir Ahad lepas telah ada pemenang nya … alahai yang meneka pun cuma 3 orang jer … hahaha takpe lah. JAWAPAN gambo tu ialah KUKU . Tahniah pada :: Miss Brat :: dan :: Nietanozie :: kerana berjaya meneka. Kepada 2 orang nih … sila email alamat anda ke > jaquedira@gmail.com < supaya hadiah buleh dihantar Itu sahaja buat hari ini. Kepala tengah sakit nih … banyak tol menda nak memikio. Ada few things yang menarik akan diupdate kemudian … sila tunggu ngan sabar ye Daaa …
Comments
Post a Comment